8. augusta 2010

Путь Сварога - Путь Сварога (2007)

Ruská pagan metalová skupina Путь Сварога (Púť Svaroga) patrí medzi málo známe kapely. Dôvod môžeme hľadať na jednej strane vo veľkom počte kapiel podobného zamerania, ktoré hlavne v Rusku vyrástli ako huby po daždi (predsa len je Rusko aj naďalej našim „veľkým bratom“). Na druhej strane v prílišnej orientácii našej krajiny na konzumné USA a EU, pričom dianie na východ od nás nám poväčšine uniká.

Podstatné ale je, že v roku 2007 vydala Путь Сварога rovnomenný album, ktorý pozostáva z troch piesní a hlavným motívom všetkých troch je slovanský boh Svarog. Hoci ide len o demo album, ktorý časovo presiahne len málo nad pätnásť minút (rozhodne nejde o dlho-hrajúcu platňu), tak ukrýva v sebe určitú iskru.

Prvá pieseň Под Знаменем Сварога (Pod znamením Svaroga) začína jemným kovovým a melodickým úvodom bicích, ktoré sa postupne rozbehne za zvuku elektrickej gitary. Spev je (ako na celom demo albume) zafarbený black metalom v rodnej ruskej reči. Tempo piesne udávajú jednoduché gitarové riffy, prechádzajúc do snovej pasáže, ktorú udávajú klávesy a bicie. Po krátkom okamihu sa však gitarové riffy opäť vracajú, a za doprovodu spevu sa tiahnu až do konca piesne.

Nasleduje В Темнолесье за Сварога Битва (V temnom lese za Svarogovej bitky), v ktorej je poslucháč v prvej minúte vnorený do pomalého tempa kláves, doprevádzaného taktiež pomalou hrou elektrickej gitary. Postupne začne gitara pritvrdzovať, klávesy zmiznú a vystrieda ich hlas ruského volchva vzývajúceho Svaroga. Nasledujúcu časť piesne má v rukách gitara, počas ktorej je počuť elektricko-melodickú vyhrávku za melodického nápevu: „Свароooг!“.

Koniec tvorí Цепь Сварога (Svarogova reťaz). Skladba začína gitarovými riffmi, prechádzajúcimi v asi najzrozumiteľnejší spev tohto albumu. Tempo piesne je jednoduché, cyklicky sa opakujúce. V strede piesne dôjde k zmene tempa, hudobné nástroje načas zmiznú a namiesto nich je počuť len čistý ruský spev. Ten je opäť vystriedaný elektrickou gitarou za monotónneho zvuku opakujúcich sa pasáží.

Na záver je potrebné povedať, že nejde o originálne a skvostné dielo, avšak nejde ani o nízky podpriemer. Piesne sú ladené do stredného, až rýchleho tempa. Taktiež aj ruský jazyk je veľkým plusom tohto počinu. Rušivo vyznie elektrický, syntetizátorový zvuk nesúci sa všetkými troma piesňami, ako aj krátka minutáž celého diela. Ale pre poslucháča slovanského paganu je tento album rozhodne niečím viacej, ako len nejakým demo albumom, pretože sa v ňom skĺbila barbarská divokosť tempa s drsnou textovou zložkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára